ismerkedésem az Ubuntuval

Ubuntu napló

Ubuntu napló

Win and Lin...

2007. október 30. - z0z
Tegnap rászántam magam és feltelepítettem a Windowsom mellé a GG-t.

Elsőnek egy nagytakarítást végeztem és lepucoltam az XP-t. Csak a maga spártai módjában raktam vissza, az elkerülhetetlen drájverekkel (nyomtató, fényképezőgép, pcmaci kártya stb.).
A friss win telepítés után boot live cd-ről - és már hasít is az Ubuntu.

 
Telepítés parancsikon után rákérdezett a nyelvre (magyar), billentyűzet kiosztásra (magyar) és jött a particionálás.











A 40 gigás NTSF partícióból 15 gigát levágva kb. automatán megalkotta  a saját fájlrendszerét és  - importálva az xp-s felhasználói fiókot - telepítette a rendszert úgy 15 perc alatt (lehet, hogy annyi se volt - a helyszinelőket néztem közben).





Szándékosan nem készítettem - nem is lett volna elég helyem - a közös adatoknak egy partíciót, hiszen a Ubuntu olvassa írja az NTSF-es dolgokat, és némi rábeszéléssel az XP-m is kezeli a linuxos partíciókat.







Újraindítás után a GRUB fogadott és választhattam, hogy win vagy lin :)

A bejegyzés trackback címe:

https://ubnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr60212873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása