ismerkedésem az Ubuntuval

Ubuntu napló

Ubuntu napló

Róka fogta csuka – csuka fogta róka...

2007. október 19. - z0z

 

Már az elején rá kellett volna jönnöm, hogy maradék alkatrészekből tákolt géppel mindig lesz valami baj.

Hosszas próbálkozás után megállapítottam, hogy hardveres problémáim vannak:

 

  • Az usb-s meghajtóval nincs gond, ha desktop cd-t használva próbálkozom a laptopomon, simán live módban. A tákolt masinán viszont akadozik a winyó felismerése.
  • A másik problémám, hogy egy nem túl új, de win alatt hibátlanul működő maxtor 40Gb merevlemezt az Ubuntu nem hajlandó felismerni, sőt megmakacsolja magát és nem is indul el.

 

Diane – legközelebb pontosan kell leírnom a hibaüzenetet.  

Így maradt az alap rendszer a maga szűkös 10 gigájával.

 

A letöltött próba torrent  kb.: 4 giga dvd képfájl, ezzel majdnem betelt a rendszernek fenntartott lemez.  Mivel agyatlanul iso dvd-vel próbálkoztam, nem jutott hely pl. a 7.10-es frissítésnek.
Sebaj gondoltam átmásolom. Persze a mobilwinyó Fat32-es, nem igazán szereti a nagy képfájlokat.  DVD író meg nincs a linuxos  gépben.

Hogy jut át a képfájl a laptopomra?

Hálózatépítés? – persze, de nem egy két perc alatt… aztán jött az isteni szikra, ubi-s winyó ki, bele a mobilrack-be, Desktop cd be a laptopba, boot, felismeri, király.

Csak az a baj, hogy a laptop NTSF-es partícióját csak olvasni tudja, írni rá nem….néztem és kezdtem lemondani arról, hogy ma kiírom azt a dvd-t. Lassan valami halvány távoli gondolat elkezdett motoszkálni az agyamban. Valamikor olvastam egy progiról ami az EXT2 fájlrendszert olvashatóvá(írhatóvá) teszi win alatt.  (mellékesen jegyzem meg, hogy az Ubuntu 7.04 nem ismeri fel a D-Link DWL-610-es PCMCIA wireless kártyámmat)

Nna így sikerült. Win alatt simán olvastam a winyót és kiírtam lemezre az adatot. Hurrá! Meg is néztem a filmet :)

 

Ja, az alkalmazott progi: http://www.fs-driver.org/download.html

Diane - Következő tennivaló: frissítés 7.10-re.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ubnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr23200981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása